C o m e A n d J o i n M e =)

Monday, February 15, 2016

Projek 3 bulan

Betol2 lama tinggalkan dunia blog ni. Tapi ni macam azam baru aku. Aku nak aktif balik. So untuk make sure aku rajin blog, aku nak buat mission n setiap progress mission tu aku nak letak dalam blog ni. So da few minths ni aku takde keje sangat. Aku da siap tesis tapi tak hantar lagi. Supervisor aku suro hold dulu untuk sebab2 tertentu. So aku cari keje tapi tak dapat lagi. Susah rupanya nak keje sekarang ni. So aku terfikir nak buat few keje2 mendecor rumah. Buat masa ni aku list kan dalam 5 dulu n aku target dalam masa 3 bulan patut da selesai. So pada yang slalu takde idea macam mana nak decor rumah dalam cara yang jimat n DIY bolelah follow dah. Harapnya memang konsisten lah kali ni. Biasa aku tulis kat blog lagi satu pasal DIY deco2 rumah ni. Tapi aku buat sini jelah kali ni. So ini adalah lima benda yang aku plan nak buat dalam 3 bulan ni.

1. Aku nak DIY deco staircase aku. Something macam kat bawah ni. Letak corak2 kat lantai tangga. Maybe guna cat or wallpaper. We will see later.

10 Ways to Totally Revamp Your Staircase...love the painted frames on the chalkboard paint wall!:




2. Aku nak cat kerusi meja makan aku. Adalah few color dalam kepala aku ni.

three-chair-bench | How To Turn Old Chairs Into New Beautiful Benches:

3. Aku nak cat pintu rumah n pemegang tangga. Antara 2 color aku nak pilih, hitam ataupon putih.

4. Aku nak try jahit alas kerusi kat ruang tamu. ok yang ni just a plan lagi sebab ni memang kerja susah but aku akan cuba. At least untuk single seat tu kan.

i mean, if i could afford it, i would just have the craziest collection of furniture and it would be amazing:

5. Aku nak buat rak buku. Ok yang ni aku macam sangat determine nak buat. Something macam bawah ni.

learn how to make your own industrial pipe bookcase.:  

So next week nak gi kedai hardware. Cari cat. Try yang simple macam cat kerusi makan or tangga project dulu. Wish me luck n let start this journey!

1 comment:

GWC said...

KEEP UPDATING OK :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails